English version of this page

Hvorfor kommer ikke utskriften min?

Sjekk skriverinnstillingene

Ansatt: Velg skriveren som har et navn som slutter på pull.uio.no i dialogboksen når du skriver ut.

Student/privat utstyr: Skriv ut med Mobilityprint på PC/Mac, iOS/Android-enheter eller Web Print.

Sjekkliste hvis det er noe galt:

 

Du må trekke kortet ditt mot kortleser på skriveren

Finn kortleseren på skriveren, og legg studentkortet/ansattkortet ditt mot den. Dette skal åpne for utskrift. Følg instruksjonene på skriverens skjerm. Slik ser kortleseren ut:

Bildet kan inneholde: gest, duppeditt, støtfanger, font, rektangel.

Bildet kan inneholde: utgangsenhet, hette, lcd-projektor, bildesign, perifer.

Sjekk om det er papirstopp eller noe galt med skriveren

Har du trukket kortet og valgt utskrift, men utskriften kommer ikke? Sjekk om skriveren slått på. Har den papirstopp? Er den tom for papir? Hvis det ser ut til at det rett og slett er noe galt med skriveren, kontakter du IT-hjelp

Har du nytt kort?

Hvis du har nytt kort og skriver ut på skriver med kortleser, er det mulig at du må registrere kortet. Se veiledning for å registrere nytt kort. 

Sjekk kvoten

Er utskriftskvoten din tom? Du kan sjekke kvoten på print.uio.no eller du kan fylle på kvoten din på utskrift.uio.no. Les hvordan du sjekker kvoten eller kjøper flere utskrifter.

Utskrifter som tar lang tid

Enkelte dokumenter tar lang tid å skrive ut. Det kan skyldes svært mange sider, svært høy oppløsning, eller annet. Vær tålmodig.

Publisert 15. juli 2015 09:41 - Sist endret 12. juni 2024 09:52