Grunnlagsmateriale
- Læringsutbyttebeskrivelsen for Kunnskapsutvikling og læring i arbeidslivet (KULA) er tilgjengelig på nett
- Programbeskrivelse / studieretningbeskrivelse = den siste godkjente versjonen i Programrådet og STUV
- Emnebeskrivelser for KULA:
PED4401 | PED4011 | PED4402 |
PED4403 | PED4481 | PED4404 |
PED4405 | PED4482 | PED4491 |
- Praksisundersøkelsen ble gjennomført i 2021 og er tilgjengelig her. I tillegg er det gjennomført en nåsituasjonsanalyse.
- Karriereintervju - disse publiseres på nett og oppdateres forsøksvis med relevante intervju
- Praksisintervju - Det er nylig opprettet en nettside om praksis ved IPED. I den forbindelse er det også gjort praksisintervju
- Oppsummering av PULS-undersøkelse blant IPED-studenter
- Tekstlig fremstilling av programmet (også tilgjengelig på nettsidene for studieretningen)
Emneevalueringsrapporter
Evalueringsrapporter sendt til Programrådet blir brukt i denne sammenheng, og ikke evt. versjoner som ble tilpasset og publisert på nett.
2019 Høst | 2020 Vår | 2020 Høst | 2021 Vår | 2021 Høst |
---|---|---|---|---|
|
Se emner med kode PED44XX og PED4011 |
Karakterer og karakterfordeling 2019-2021 (inkludert 2022 dersom det foreligger)
Karakterfordeling og strykprosent for KULA (data hentet 04.04.2022).
Kun for UiO-brukere: Se oversikt i statistikkverktøyet Tableau. Username er brukernavn@uio.no, passordet er ditt UiO passord du ellers bruker til pålogging.
Gjennomføring og frafall
Data hentet 04.04.2022
* Det er avvik mellom tall fra Tableau og FS. Årsaken er ikke like tydelig, dersom det er ønskelig kan den enkelte ta kontakt med Esra for å se nærmere på dette.
Kun for UiO-brukere: Se samme oversikt i statistikkverktøyet Tableau (OBS! dette er link fra nasjonal rapport som UiO ikke rår over, endringer kan føre til at linken blir brutt). Username er brukernavn@uio.no, passordet er ditt UiO passord du ellers bruker til pålogging.
Statistikk masteropptak
Søkernes fagbakgrunn
KULA rekrutterer studenter med følgende bachelorgrad fra UiO (det er ikke gitt at disse fullførte denne studieretningen)
Spesialpedagogikk | Filosofi | Europeiske språk |
Pedagogikk | Nordiske studier | Tverrfaglige kjønnsstudier |
Fritt sammensatt bachelorgrad i kultur- og samfunnsfag | Sosialantropologi | Asia- og Midtøsten-studier |
Masteropptak, poenggrenser for opptak
2019 | 2020 | 2021 | |
---|---|---|---|
KDL | 3,21 | 3,06 | 3,11 |
UDO | 2,5 | 3,17 | 3, 28 |
PPR | 3,19 | 3,53 | 3,54 |
KULA | 3,33 | 3,33 | 3,44 |
For å komme inn på master må søkere ha et C-snitt. Et godkjent C-snitt tilsvarer et karaktersnitt på 2,5, hvor A=5, B=4, C=3, D=2 og E=1.
De med lavest snitt fikk tilbud etter at studenter med høyere snitt hadde takket nei til plass.
Karakter på masteroppgaven vår 2021
Ant. studenter | A | B | C | D | E | Ant. strøket | Snittkarakter | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
KDL (PED4591) | 14* | 6 (46%) | 4 (31%) | 3 (23%) | 0 | 4,32 | ||
UDO (PED4392) | 9* | 4 (57%) | 1 (14%) | 1 (14%) | 1 (14%) | 0 | 3,14 | |
PPR (PED4191) | 19 | 4 (21%) | 7 (37%) | 5 (26%) | 3 (16%) | 0 | 3,63 | |
KULA (PED4491) | 28* | 2 (8%) | 11 (42%) | 9 (35%) | 4 (15%) | 0 | 3,42 |
A=5, B=4, C=3, D=2 og E=1
*Avvik kommer av enten gyldig fravær eller ikke levert
Masteroppgavetittel - innlevert vår 2021
Profesjonell agency i digitale arbeidskontekster - en kvalitativ intervjustudie blant ansatte i kommunehelsetjenesten. | Den nye digitale kollegaen; En kvalitativ studie om ansattes opplevelse av robotic process automation (RPA) |
Lederens arbeid med ansattes motivasjon i endringer The manager work with employees' motivation in changes |
"Det fungerer dårlig på å gi mennesker personlighet". En instrumentell casestudie av kunnskapsdeling i digitalt samarbeid |
En litteraturstudie i pedagogikk med vekt på faktorer som kjennetegner en læringsorientert organisasjonskultur og hvordan leder kan tilrettelegge for læring i en organisasjon? | Organisasjonslæring i en endringsprosess: En kvalitativ undersøkelse av en organisasjons evne til å lære i en endringsprosess |
Kunnskapsdeling i permanente og midlertidige team | Selvledelse og opplevd kompetansemobilisering |
Lederens erfaringer med tilrettelegging av arbeidsplassen - En kvalitativ studie av psykisk helse i arbeidslivet | Profesjonell agency i digitale arbeidskontekster - En kvalitativ intervjustudie blant ansatte i kommunehelsetjenesten |
Livslang læring | Workplace E-learning, does it Work? A New Approach to Evaluating E-learning Courses with Implications for Design. |
Mellomlederrollen i en digital endringsprosess The middle management role in a digital change process |
Kunnskapsdeling på tvers av profesjonelle kunnskapsdomener |
Mikrolæring, Gamification og Kompetanseutvikling: en kvalitativ undersøkelse om bruken av innovative IKT-baserte læringsteknikker i norske bedrifter | Motivasjon på hjemmekontor |
"Så det er jo gjennom det du løser at kompetansen bygges": en kvalitativ undersøkelse av mellomlederes syn på kompetanseutvikling | Ansattes yrkes- og organisasjonsidentifisering etter en virksomhetsoverdragelse - en casestudie fra SJ Norge |
“Det er snakk om software og vilje” En kvalitativ studie av hvordan et innovasjonsteam lærer av feil | Planleggingsprosessen i en organisasjonsendring med endringsledelse i fokus - En casestudie fra Retailbransjen |
Ansattes bruk av et nytt digitalt samhandlingsverktøy - En kvalitativ studie av hvilken rolle ansatte mener at innføringen av et digitalt samhandlingsverktøy har for deres arbeid i en kundeserviceavdeling |