KULA

Grunnlagsmateriale for Master i pedagogikk: Kunnskapsutvikling og læring i arbeidslivet (KULA)

Grunnlagsmateriale

PED4401 PED4011 PED4402
PED4403 PED4481 PED4404
PED4405 PED4482 PED4491

Emneevalueringsrapporter

Evalueringsrapporter sendt til Programrådet blir brukt i denne sammenheng, og ikke evt. versjoner som ble tilpasset og publisert på nett.

2019 Høst 2020 Vår 2020 Høst 2021 Vår 2021 Høst
Se emner med kode PED44XX og PED4011

Karakterer og karakterfordeling 2019-2021 (inkludert 2022 dersom det foreligger)

Karakterfordeling og strykprosent for KULA (data hentet 04.04.2022).

Kun for UiO-brukere: Se oversikt i statistikkverktøyet Tableau. Username er brukernavn@uio.no, passordet er ditt UiO passord du ellers bruker til pålogging. 

Gjennomføring og frafall

Data hentet 04.04.2022

* Det er avvik mellom tall fra Tableau og FS. Årsaken er ikke like tydelig, dersom det er ønskelig kan den enkelte ta kontakt med Esra for å se nærmere på dette.

Kun for UiO-brukere: Se samme oversikt i statistikkverktøyet Tableau (OBS! dette er link fra nasjonal rapport som UiO ikke rår over, endringer kan føre til at linken blir brutt). Username er brukernavn@uio.no, passordet er ditt UiO passord du ellers bruker til pålogging.

Statistikk masteropptak

Masteropptak, søkertall m.m.

Søkernes fagbakgrunn

KULA rekrutterer studenter med følgende bachelorgrad fra UiO (det er ikke gitt at disse fullførte denne studieretningen)

Spesialpedagogikk Filosofi Europeiske språk
Pedagogikk Nordiske studier Tverrfaglige kjønnsstudier
Fritt sammensatt bachelorgrad i kultur- og samfunnsfag Sosialantropologi Asia- og Midtøsten-studier

Masteropptak, poenggrenser for opptak

  2019 2020 2021
KDL 3,21 3,06 3,11
UDO 2,5 3,17 3, 28
PPR 3,19 3,53 3,54
KULA 3,33 3,33 3,44

For å komme inn på master må søkere ha et C-snitt. Et godkjent C-snitt tilsvarer et karaktersnitt på 2,5, hvor A=5, B=4, C=3, D=2 og E=1.

De med lavest snitt fikk tilbud etter at studenter med høyere snitt hadde takket nei til plass.

Karakter på masteroppgaven vår 2021

  Ant. studenter A B C D E Ant. strøket Snittkarakter
KDL (PED4591) 14* 6 (46%) 4 (31%) 3 (23%)     0 4,32
UDO (PED4392) 9*   4 (57%) 1 (14%) 1 (14%) 1 (14%) 0 3,14
PPR (PED4191) 19 4 (21%) 7 (37%) 5 (26%) 3 (16%)   0 3,63
KULA (PED4491) 28* 2 (8%) 11 (42%) 9 (35%) 4 (15%)   0 3,42

 A=5, B=4, C=3, D=2 og E=1

*Avvik kommer av enten gyldig fravær eller ikke levert

Masteroppgavetittel - innlevert vår 2021

 

Profesjonell agency i digitale arbeidskontekster - en kvalitativ intervjustudie blant ansatte i kommunehelsetjenesten. Den nye digitale kollegaen; En kvalitativ studie om ansattes opplevelse av robotic process automation (RPA)

Lederens arbeid med ansattes motivasjon i endringer

The manager work with employees' motivation in changes

"Det fungerer dårlig på å gi mennesker personlighet". En instrumentell casestudie av kunnskapsdeling i digitalt samarbeid
En litteraturstudie i pedagogikk med vekt på faktorer som kjennetegner en læringsorientert organisasjonskultur og hvordan leder kan tilrettelegge for læring i en organisasjon? Organisasjonslæring i en endringsprosess: En kvalitativ undersøkelse av en organisasjons evne til å lære i en endringsprosess
Kunnskapsdeling i permanente og midlertidige team Selvledelse og opplevd kompetansemobilisering
Lederens erfaringer med tilrettelegging av arbeidsplassen - En kvalitativ studie av psykisk helse i arbeidslivet Profesjonell agency i digitale arbeidskontekster - En kvalitativ intervjustudie blant ansatte i kommunehelsetjenesten
Livslang læring Workplace E-learning, does it Work? A New Approach to Evaluating E-learning Courses with Implications for Design.

Mellomlederrollen i en digital endringsprosess

The middle management role in a digital change process

Kunnskapsdeling på tvers av profesjonelle kunnskapsdomener
Mikrolæring, Gamification og Kompetanseutvikling: en kvalitativ undersøkelse om bruken av innovative IKT-baserte læringsteknikker i norske bedrifter Motivasjon på hjemmekontor
"Så det er jo gjennom det du løser at kompetansen bygges": en kvalitativ undersøkelse av mellomlederes syn på kompetanseutvikling Ansattes yrkes- og organisasjonsidentifisering etter en virksomhetsoverdragelse - en casestudie fra SJ Norge
“Det er snakk om software og vilje” En kvalitativ studie av hvordan et innovasjonsteam lærer av feil Planleggingsprosessen i en organisasjonsendring med endringsledelse i fokus - En casestudie fra Retailbransjen
Ansattes bruk av et nytt digitalt samhandlingsverktøy - En kvalitativ studie av hvilken rolle ansatte mener at innføringen av et digitalt samhandlingsverktøy har for deres arbeid i en kundeserviceavdeling  

Sekundært

Publisert 21. sep. 2021 14:50 - Sist endret 1. des. 2022 08:14