UDO

Grunnlagsmateriale for Master i pedagogikk: Utdanning, danning og oppvekst (UDO)

Grunnlagsmateriale

PED4301 PED4302 PED4303
PED4304 PED4306 PED4305
PED4011 PED4307 PED4392

Emneevalueringsrapporter

Evalueringsrapporter sendt til Programrådet blir brukt i denne sammenheng, og ikke evt. versjoner som ble tilpasset og publisert på nett.

2019 Høst 2020 Vår 2020 Høst 2021 Vår 2021 Høst
Se emner med kode PED43XX og PED4011

Karakterer og karakterfordeling 2019-2021(inkludert 2022 dersom det foreligger)

Karakterfordeling og strykprosent for UDO (data hentet 04.04.2022).

Kun for UiO-brukere: Se oversikt i statistikkverktøyet Tableau. Username er brukernavn@uio.no, passordet er ditt UiO passord du ellers bruker til pålogging.

Gjennomføring og frafall

Data hentet 04.04.2022

* Det er avvik mellom tall fra Tableau og FS. Årsaken er ikke like tydelig, dersom det er ønskelig kan den enkelte nivåkoordinator ta kontakt med Esra for å se nærmere på dette.

Kun for UiO-brukere: Se samme oversikt i statistikkverktøyet Tableau (OBS! dette er link fra nasjonal rapport som UiO ikke rår over, endringer kan føre til at linken blir brutt). Username er brukernavn@uio.no, passordet er ditt UiO passord du ellers bruker til pålogging.

Statistikk masteropptak

Masteropptak, søkertall m.m.

Søkernes fagbakgrunn

UDO rekrutterer studenter med følgende bachelorgrad fra UiO (det er ikke gitt at disse fullførte denne studieretningen)

Spesialpedagogikk Nordiske studier Psykologi
Pedagogikk Historie Offentlig administrasjon og ledelse
Statsvitenskap Idéhistorie Filosofi og idéhistorie
Religion og samfunn Europeiske språk Tverrfaglige kjønnsstudier
Sosialantropologi Asia- og Midtøsten-studier  

Masteropptak, poenggrenser for opptak

  2019 2020 2021
KDL 3,21 3,06 3,11
UDO 2,5 3,17 3, 28
PPR 3,19 3,53 3,54
KULA 3,33 3,33 3,44

For å komme inn på master må søkere ha et C-snitt. Et godkjent C-snitt tilsvarer et karaktersnitt på 2,5, hvor A=5, B=4, C=3, D=2 og E=1.

De med lavest snitt fikk tilbud etter at studenter med høyere snitt hadde takket nei til plass.

Karakter på masteroppgaven vår 2021

  Ant. studenter A B C D E Ant. strøket Snittkarakter
KDL (PED4591) 14* 6 (46%) 4 (31%) 3 (23%)     0 4,32
UDO (PED4392) 9*   4 (57%) 1 (14%) 1 (14%) 1 (14%) 0 3,14
PPR (PED4191) 19 4 (21%) 7 (37%) 5 (26%) 3 (16%)   0 3,63
KULA (PED4491) 28* 2 (8%) 11 (42%) 9 (35%) 4 (15%)   0 3,42

 A=5, B=4, C=3, D=2 og E=1

*Avvik kommer av enten gyldig fravær eller ikke levert

Masteroppgavetittel - innlevert vår 2021

Lærerens arbeid med digitalt læringsmiljø som følge av covid-19 pandemien

Digital learning environment due to covid-19 pandemic

En undervisers demokratiforståelse
Nabolagets betydning for ungdomskriminalitet Utviklingen av danningsbegrepet hos Wilhelm von Humboldt, Johann Friedrich Herbart, John Dewey, Ellen Key og Wolfgang Klafki. - Danningsbegrepets evolusjon gjennom de pedagogiske teoriene til Humboldt, Herbart, Dewey, Key og Klafki.
Det finnes ingen klemmer på nett Samiske læreres undervisningskunst: En kvalitativ studie om samiske læreres oppfattende undervisningspraksis
Avstandsklasserommet: utfordring og moglegheit Hvordan velge den rette utdanningen? - En kvalitativ studie av overgangen fra ungdomsskole til videregående skole

Sekundært

Publisert 21. sep. 2021 14:47 - Sist endret 1. des. 2022 08:14