Grunnlagsmateriale
- Læringsutbyttebeskrivelsen for Pedagogisk-psykologisk rådgivning (UDO) er tilgjengelig på nett.
- Programbeskrivelse / studieretninbeskrivelse, den siste godkjente versjonen i Programrådet og STUV
- Emnebeskrivelser for UDO:
PED4301 | PED4302 | PED4303 |
PED4304 | PED4306 | PED4305 |
PED4011 | PED4307 | PED4392 |
- Praksisundersøkelsen ble gjennomført i 2021 og er tilgjengelig her. I tillegg er det gjennomført en nåsituasjonsanalyse.
- Karriereintervju - disse publiseres på nett og oppdateres forsøksvis med relevante intervju
- Oppsummering av PULS-undersøkelse blant IPED-studenter
- Tekstlig fremstilling av programmet (også tilgjengelig på nettsidene for studieretningen)
Emneevalueringsrapporter
Evalueringsrapporter sendt til Programrådet blir brukt i denne sammenheng, og ikke evt. versjoner som ble tilpasset og publisert på nett.
2019 Høst | 2020 Vår | 2020 Høst | 2021 Vår | 2021 Høst |
---|---|---|---|---|
|
Se emner med kode PED43XX og PED4011 |
Karakterer og karakterfordeling 2019-2021(inkludert 2022 dersom det foreligger)
Karakterfordeling og strykprosent for UDO (data hentet 04.04.2022).
Kun for UiO-brukere: Se oversikt i statistikkverktøyet Tableau. Username er brukernavn@uio.no, passordet er ditt UiO passord du ellers bruker til pålogging.
Gjennomføring og frafall
Data hentet 04.04.2022
* Det er avvik mellom tall fra Tableau og FS. Årsaken er ikke like tydelig, dersom det er ønskelig kan den enkelte nivåkoordinator ta kontakt med Esra for å se nærmere på dette.
Kun for UiO-brukere: Se samme oversikt i statistikkverktøyet Tableau (OBS! dette er link fra nasjonal rapport som UiO ikke rår over, endringer kan føre til at linken blir brutt). Username er brukernavn@uio.no, passordet er ditt UiO passord du ellers bruker til pålogging.
Statistikk masteropptak
Søkernes fagbakgrunn
UDO rekrutterer studenter med følgende bachelorgrad fra UiO (det er ikke gitt at disse fullførte denne studieretningen)
Spesialpedagogikk | Nordiske studier | Psykologi |
Pedagogikk | Historie | Offentlig administrasjon og ledelse |
Statsvitenskap | Idéhistorie | Filosofi og idéhistorie |
Religion og samfunn | Europeiske språk | Tverrfaglige kjønnsstudier |
Sosialantropologi | Asia- og Midtøsten-studier |
Masteropptak, poenggrenser for opptak
2019 | 2020 | 2021 | |
---|---|---|---|
KDL | 3,21 | 3,06 | 3,11 |
UDO | 2,5 | 3,17 | 3, 28 |
PPR | 3,19 | 3,53 | 3,54 |
KULA | 3,33 | 3,33 | 3,44 |
For å komme inn på master må søkere ha et C-snitt. Et godkjent C-snitt tilsvarer et karaktersnitt på 2,5, hvor A=5, B=4, C=3, D=2 og E=1.
De med lavest snitt fikk tilbud etter at studenter med høyere snitt hadde takket nei til plass.
Karakter på masteroppgaven vår 2021
Ant. studenter | A | B | C | D | E | Ant. strøket | Snittkarakter | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
KDL (PED4591) | 14* | 6 (46%) | 4 (31%) | 3 (23%) | 0 | 4,32 | ||
UDO (PED4392) | 9* | 4 (57%) | 1 (14%) | 1 (14%) | 1 (14%) | 0 | 3,14 | |
PPR (PED4191) | 19 | 4 (21%) | 7 (37%) | 5 (26%) | 3 (16%) | 0 | 3,63 | |
KULA (PED4491) | 28* | 2 (8%) | 11 (42%) | 9 (35%) | 4 (15%) | 0 | 3,42 |
A=5, B=4, C=3, D=2 og E=1
*Avvik kommer av enten gyldig fravær eller ikke levert
Masteroppgavetittel - innlevert vår 2021
Lærerens arbeid med digitalt læringsmiljø som følge av covid-19 pandemien Digital learning environment due to covid-19 pandemic |
En undervisers demokratiforståelse |
Nabolagets betydning for ungdomskriminalitet | Utviklingen av danningsbegrepet hos Wilhelm von Humboldt, Johann Friedrich Herbart, John Dewey, Ellen Key og Wolfgang Klafki. - Danningsbegrepets evolusjon gjennom de pedagogiske teoriene til Humboldt, Herbart, Dewey, Key og Klafki. |
Det finnes ingen klemmer på nett | Samiske læreres undervisningskunst: En kvalitativ studie om samiske læreres oppfattende undervisningspraksis |
Avstandsklasserommet: utfordring og moglegheit | Hvordan velge den rette utdanningen? - En kvalitativ studie av overgangen fra ungdomsskole til videregående skole |