1. Godkjenning av innkalling og referat fra forrige møte
2. Rekrutteringsstrategi
Innledning ved personaldirektør Irene Sandlie.
Vedlegg:
-
«Rekrutteringsstrategi for vitenskapelige stillinger ved UiO»
Notat av 14. september 2016 fra Avdeling for personalstøtte til Utdanningskomitéen. -
"Rekrutteringsstrategi for vitenskapelige ansatte ved UiO - forslag til innramming og innhold"
Notat av 3. juni 2016 fra Avdeling for personalstøtte til Universitetsstyret.
3. Digital eksamen
A. Status Silurveien.
Orientering ved prosjektleder Gry Anita Hemsing
B. Risiko- og sårbarhetsanalyse for prosjektet høsten 2016 - diskusjonssak
Vedlegg:
-
«Hvordan forankre digital eksamen hos faglige ansatte?»
Notat av 13. september 2016 fra Avdeling for fagstøtte ved Gry Anita Hemsing.
4. Seminar for Utdanningskomitéen 26. oktober
Status program ved programkomitéen.
5. Lærings- og arbeidsmiljøåret
Det planlegges et seminar om god undervisning i januar/februar 2017.
Har Utdanningskomitéen forslag til tema og målgruppe for et slikt seminar?
6. Møtekalender 2017
Innkalling til møter i Utdanningskomitéen i 2017 er sendt i Outlook.
Møtedagene er:
- 10. januar
- 14. februar
- 23. mai
- 19. juni
- 19. september
- 10. oktober
- 7. november
- 12. desember
Merk! Møtetidspunkt er 1330-1530 alle dager i 2017.
7. Informasjonsaker
- NOKUT-konferansen 1. og 2. november 2016
Påmeldingsfrist 18. oktober 2016.
Mer info se Nokut.no - UHRs karakterkonferanse 20. oktober 2016
Påmeldingsfrist er 3. oktober 2016.
Mer info se uhr.no - Studiebarometeret 2016
Studiebarometeret er en årlig spørreundersøkelse som sendes til 2. og 5. års studenter om deres egen opplevelse av kvalitet i studieprogrammet de går på. Årets undersøkelse gjennomføres i perioden 11. oktober til 7. november, vi mottar rådata og institusjonsrapporter henholdsvis ca. 16. november og 30. november og resultatene lanseres av NOKUT ca. 1. februar 2017.
KD har bestemt at to av indikatorene fra Studiebarometeret skal benyttes som styringsparametere:- Faglig tidsbruk (timer) per uke blant heltidsstudenter
- Skår på hvordan studentene oppfatter studiekvaliteten
- Si-fra-systemet
LOS arbeider fortløpende med å forbedre informasjon om innmeldingssystemer i forhold til studenters og ansattes rettigheter og muligheter til å si fra om uønskede saker og hendelser. Avdeling for fagstøtte, Avdeling for personalstøtte, Eiendomsavdelingen og Enhet for helse, miljø og sikkerhet har nå samarbeidet om å etablere en felles plattform til alle innmeldingssystemene.
Hensikten med en felles plattform er blant annet at kunnskapen om innmeldingssystemene skal økes, terskelen for innmelding skal være lav, samt at korrekt og effektiv sakshåndtering bedrer grunnlaget for å utarbeide statistikk og foreta kontinuerlige forbedringer. Prosjektet innebærer ikke integrasjon mellom systemene og de ulike innmeldingssystemene vil være å betrakte som selvstendige systemer.
Den felles plattformen lanseres etter planen i november 2016. De ansatte som har arbeidsoppgaver knyttet til innmeldingssystemene vil få tilbud om nødvendig opplæring i forkant av lanseringen av den felles plattformen, og det planlegges en tydelig og synlig lanseringskampanje.