KDL

Grunnlagsmateriale for Master i pedagogikk: Kommunikasjon, design og læring (KDL)

Grunnlagsmateriale

PED4011

PED4501 PED4505
PED4502 PED4581 PED4506
PED4540 PED4582 PED4591

Emneevalueringsrapporter

Evalueringsrapporter sendt til Programrådet blir brukt i denne sammenheng, og ikke evt. versjoner som ble tilpasset og publisert på nett.

2019 Høst 2020 Vår 2020 Høst 2021 Vår 2021 Høst
Se emner med kode PED45XX og PED4011

Karakterer og karakterfordeling 2019-2021 (inkludert 2022 dersom det foreligger)

Karakterfordeling og strykprosent for KDL (data hentet 04.04.2022).

Kun for UiO-brukere: Se oversikt i statistikkverktøyet Tableau. Username er brukernavn@uio.no, passordet er ditt UiO passord du ellers bruker til pålogging.

Gjennomføring og frafall

Data hentet 04.04.2022

* Det er avvik mellom tall fra Tableau og FS. Årsaken er ikke like tydelig, dersom det er ønskelig kan den enkelte nivåkoordinator ta kontakt med Esra for å se nærmere på dette.

Kun for UiO-brukere: Se samme oversikt i statistikkverktøyet Tableau (OBS! dette er link fra nasjonal rapport som UiO ikke rår over, endringer kan føre til at linken blir brutt). Username er brukernavn@uio.no, passordet er ditt UiO passord du ellers bruker til pålogging.

Statistikk masteropptak

Masteropptak, søkertall m.m.

Søkernes fagbakgrunn

KDL rekrutterer studenter med følgende bachelorgrad fra UiO (det er ikke gitt at disse fullførte denne studieretningen)

Spesialpedagogikk Språk Psykologi
Pedagogikk Medier og kommunikasjon Offentlig administrasjon og ledelse
Statsvitenskap Musikkvitenskap Informatikk: design, bruk, interaksjon
Tannpleie Historie Tverrfaglige kjønnsstudier
Informatikk: nanoelektronikk og robotikk Europeiske språk Asia- og Midtøsten-studier
Demokrati og rettigheter i informasjonssamfunnet Sosiologi  

Masteropptak, poenggrenser for opptak

  2019 2020 2021
KDL 3,21 3,06 3,11
UDO 2,5 3,17 3, 28
PPR 3,19 3,53 3,54
KULA 3,33 3,33 3,44

For å komme inn på master må søkere ha et C-snitt. Et godkjent C-snitt tilsvarer et karaktersnitt på 2,5, hvor A=5, B=4, C=3, D=2 og E=1.

De med lavest snitt fikk tilbud etter at studenter med høyere snitt hadde takket nei til plass.

Karakter på masteroppgaven vår 2021

  Ant. studenter A B C D E Ant. strøket Snittkarakter
KDL (PED4591) 14* 6 (46%) 4 (31%) 3 (23%)     0 4,32
UDO (PED4392) 9*   4 (57%) 1 (14%) 1 (14%) 1 (14%) 0 3,14
PPR (PED4191) 19 4 (21%) 7 (37%) 5 (26%) 3 (16%)   0 3,63
KULA (PED4491) 28* 2 (8%) 11 (42%) 9 (35%) 4 (15%)   0 3,42

 A=5, B=4, C=3, D=2 og E=1

*Avvik kommer av enten gyldig fravær eller ikke levert

Masteroppgavetittel - innlevert vår 2021

Velferdsteknologi og digital opplæring i helsesektoren En helskole-tilnærming til utdanning for bærekraftig utvikling: En case-studie av Framtiden i våre hender sitt MatVinn-prosjekt på ungdomsskoler i Skog kommune
«Jeg vil heller spille basketball på skolen enn å filme at jeg tar sit-ups»

Samarbeid mellom skoler og aktører i skolers nærmiljø om UBU. Casestudie om Vollebekk Fabrikker.

Cooperation between schools and actors in schools’ local communities for Education for Sustainable Development.

En komparativ studie av digitale læremidler i naturfag: Dybdelæring gjennom digitale læremidler i lys av sosialsemiotisk multimodalitetsteori

A Comparative Study of Digital Learning Platforms for Science Education: Deep Learning through Digital Learning Platforms in the Light of Social Semiotic Theory of Multimodality

Memes og identitet – En tematisk analyse av memes for identitetsuttrykk

 

Workplace E-learning, does it Work? A New Approach to Evaluating E-learning Courses with Implications for Design Trivsel på hjemmekontor

Hverandrevurdering med rubrikker i høyere utdanning. En casestudie av studenters og underviseres opplevelse av å delta i hverandrevurdering.

Peer Assessment with Rubrics in Higher Education. A Case Study of Students and Teachers Experience of Participating in Peer Assessment.

Programmeringsundervisning i Minecraft - En kvalitativ studie om sandkassespill som pedagogisk virkemiddel

Sekundært

Publisert 21. sep. 2021 14:34 - Sist endret 1. des. 2022 08:14