English version of this page

Nullstille tofaktorautentisering

Hvis tofaktorautentisering ikke fungerer eller du har problemer med tofaktorautentiseringen som ikke lar seg løse på andre måter, kan du nullstille og sette det opp på nytt.

Nullstill tofaktor gjennom passord.uio.no

Denne fremgangsmåten passer for deg som har mistet din tidligere tofaktorautentiserings-metode. For eksempel dersom du har byttet mobiltelefon og er nødt til å sette opp på nytt. 

  1. Gå til passord.uio.no
  2. Trykk på Tofaktorautentisering
  3. Under "Nullstill tofaktor for Feide", trykk på Logg inn via ID-porten
  4. Autentiser deg via BankID, Buypass ID eller Commfides
  5. Trykk på din konto for å nullstille tofaktorautentisering

Dersom du ikke kan autentisere deg med noen av metodene ovenfor, kontakt brukerstøtte (se nedenfor).

Sette opp tofaktorautentisering på nytt

Sette opp tofaktorautentisering med Microsoft Authenticator

Hvis du har nullstilt tofaktorautentisering pga problemer eller ny telefon eller lignende, kan du sette opp tofaktorautentisering med én gang, slik at den er klar når du må autentisere første gang. Slik setter du opp tofaktorautentisering på forhånd.


Søk i veiledningene
Kontakt brukerstøtte:

Ring oss

Vi har åpent mellom 08:30 og 17:00 på hverdager,
og mellom 10:00 og 15:00 på lørdager.

Telefonnummer: 22 84 00 04

Send inn sak til oss

Du kan sende inn din forespørsel via e-post til: it-support@uio.no.

Gå til e-post

Book et videomøte over Zoom

Er du student eller ansatt kan du avtale veiledningstime hos UiO Helpdesk over Zoom. Tilgjengelige tider er tirsdag til torsdag mellom 11:00 og 13:00.

Book et videomøte

Chat med oss

Vår chat er bemannet mellom 09:00 og 16:00 på hverdager.

Åpne chat
Publisert 15. sep. 2022 20:43 - Sist endret 7. des. 2023 10:38