Hvis tofaktorautentisering ikke fungerer eller du har problemer med tofaktorautentiseringen som ikke lar seg løse på andre måter, kan du nullstille og sette det opp på nytt.
Nullstill tofaktor gjennom passord.uio.no
Denne fremgangsmåten passer for deg som har mistet din tidligere tofaktorautentiserings-metode. For eksempel dersom du har byttet mobiltelefon og er nødt til å sette opp på nytt.
- Gå til passord.uio.no
- Trykk på Tofaktorautentisering
- Under "Nullstill tofaktor for Feide", trykk på Logg inn via ID-porten
- Autentiser deg via BankID, Buypass ID eller Commfides
- Trykk på din konto for å nullstille tofaktorautentisering
Dersom du ikke kan autentisere deg med noen av metodene ovenfor, kontakt brukerstøtte (se nedenfor).
Sette opp tofaktorautentisering på nytt
Sette opp tofaktorautentisering med Microsoft Authenticator
Hvis du har nullstilt tofaktorautentisering pga problemer eller ny telefon eller lignende, kan du sette opp tofaktorautentisering med én gang, slik at den er klar når du må autentisere første gang. Slik setter du opp tofaktorautentisering på forhånd.
Ring oss
Vi har åpent mellom 08:30 og 17:00 på hverdager,
og mellom 10:00 og 15:00 på lørdager.
Telefonnummer: 22 84 00 04
Send inn sak til oss
Du kan sende inn din forespørsel via e-post til: it-support@uio.no.
Gå til e-postBook et videomøte over Zoom
Er du student eller ansatt kan du avtale veiledningstime hos UiO Helpdesk over Zoom. Tilgjengelige tider er tirsdag til torsdag mellom 11:00 og 13:00.
Book et videomøte