Samtaler fungerer innad i et team og er synlige for alle medlemmer av teamet.
Start en samtale
- Gå til Team-menyvalget.
- Finn kanalen hvor du ønsker å starte samtalen.
- Klikk på fanen Posts. Her vil du se alle samtaler for kanalen.
- Ønsker du å skrive et nytt innlegg til teamet, gjør du det i tekstfeltet nederst, inne på samtaler ved å klikke på New Conversation.
- Øverst til høyre kan man starte et videomøte med deltakerne i kanalen og se hvem som er med i kanalen med deres online-status.
Svar i en samtale
For innlegg som allerede er lagt ut har du flere valg.
- Det vanligste er å skrive et svar - reply - til innlegget, og ikke starte en ny samtale.
- Dersom du holder musepekeren over ett innlegg vil det dukke opp et lite vindu. Her kan du gi en reaksjon på innlegget med emotikoner, eller du kan like et innlegg ved å trykke på tommel-opp-symbolet - et signal som ofte brukes for å signalisere at du har lest innlegget.
- Dersom du trykker på Flere alternativer (...), får du opp et utvidet valg. Her kan du f.eks. merke innlegget som"ikke lest", få lenken til innlegget i Teams, oversette teksten, eller få innlegget lest opp. Du kan også bokmerke et innlegg for å lettere finne det igjen.
Bruk tagging for mer effektive chatter og samtaler
Ved å bruke tagging blir en person eller en kanal varslet om viktig informasjon. Du tagger personer eller kanaler i Teams ved å skrive @«navnet/kanalen» på den personen/kanalen du ønsker skal få et varsel.
Ring oss
Vi har åpent mellom 08:30 og 17:00 på hverdager,
og mellom 10:00 og 15:00 på lørdager.
Telefonnummer: 22 84 00 04
Send inn sak til oss
Du kan sende inn din forespørsel via e-post til: it-support@uio.no.
Gå til e-postBook et videomøte over Zoom
Er du student eller ansatt kan du avtale veiledningstime hos UiO Helpdesk over Zoom. Tilgjengelige tider er tirsdag til torsdag mellom 11:00 og 13:00.
Book et videomøte