![](https://www.uio.no/for-ansatte/arbeidsstotte/sta/kvalitetssystem/uv/iped/Evaluering-master-i-pedagogikk-2021-2022/egenevaluering/lf1c9701.jpg)
IPED setter i gang med evaluering av masterprogrammet i pedagogikk (og tilknyttede studieretninger) høsten 2021, to år etter det reviderte programmet ble lansert.
Formålet med evalueringen er å vurdere kvaliteten på programmet og gi et best mulig grunnlag for videreutvikling av programmet.
Fase 2: Ekstern programevaluering
UiOs systembeskrivelse skriver at det skal gjennomføres en ekstern evaluering av studietilbudet. Evalueringen skal baseres på instituttets egenevaluering og annet relevant materiale. Videre dekker panelet IPED har oppnevnet Systembeskrivelsens krav om kompetanse:
- Panelet skal ha spesialistkompetanse i programmets faglige kjerneområde(r).
- Panelet skal ha kompetanse fra undervisning og/eller forskningsveiledning.
- Panelet skal ha minst én deltaker som er student/ph.d.-kandidat.
- Panelet skal ha minst én deltaker fra arbeids- eller samfunnsliv.
Panelmedlemmer
- Gunnar Schei
Leder og koordinator for panelet. I tillegg arbeidslivsrepresentant
Leder av REMS ved TechnipFMC
gunnar.Schei@technipfmc.com - Ulrika Wolff
Professor ved Gøteborgs universitet
ulrika.wolff@ped.gu.se - (Trukket) Annica Löfdahl Hultman
Professor ved Karlstads Universitet
annica.lofdahl@kau.se - Bente Elkjær
Professor ved Aarhus Universitet
elkjaer@edu.au.dk - Birgit Schaffar-Kronqvist
Universitetslektor ved University of Helsinki
birgit.schaffar@helsinki.fi - Thomas Hillman
professor ved Gøteborgs universitet
thomas.hillman@ait.gu.se - Hanne Mette Lund Dromnes
Studentrepresentant, master i pedagogikk
studieretning: Pedagogisk psykologisk rådgivning
hmdromne@student.uv.uio.no
Panelets rapport
Presentasjon fra seminar med panelet og IPEDs ansatte
Rapport fra eksternt evalueringspanel
Informasjon til det eksterne panelet
Grunnlagsmateriale
- Oppsummering av studentintervju
- Egenevalueringer - rapporter